Ortografia towarzyszy naszym uczniom już od najmłodszych szkolnych grup. Uczniowie grup 3 i 4 ucząc się polskich liter, nowych słów dowiadują się również o istnieniu różnic między Ż i RZ, U i Ó, CH i H, Si i Ś... Na pierwszym etapie ortografia jest dostosowana do wiedzy dzieci, uczenie zasad jest bezzasadne dopóki uczniowie nie mają wystarczającej wiedzy z zakresu gramatyki.
Obecni uczniowie grupy 5/6 w większości spędzili w naszej szkole kilka lat. Z ortografią radzą sobie całkiem nieźle, na zajęciach z panią Beatą korzystali z metody Ortofrajda. Teraz przyszedł czas na uporządkowanie całej wiedzy ortograficznej, podsumowanie materiału i zasad. Podręcznikiem i ćwiczeniami grupy są Skarbczyki ortograficzne, bardzo lubiane przez dzieci.
Ortografią zaś bawimy się wykorzystując różne metody i techniki tak aby ortografię zobaczyć, usłyszeć, poczuć, zrozumieć, zaśpiewać, wyliczyć. Bez konieczności wkuwania trudnych słówek oswajamy polską ortografię.
Agnieszka Lonska
Wirtualna kronika szkolna Polskiej Szkoły Sobotniej i Klubu Malucha z Oss w Holandii
sobota, 23 kwietnia 2016
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Wrześniowe zajęcia
Od Pani Iwonki: W zeszłą sobotę (31.08) były zajęcia integracyjne by poznać siebie na wzajem. Poznaliśmy też Zająca Tupa, który będzie nam w...
-
We wrześniu 2020 Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą ogłosił nową Podstawę Programową dla uczniów polskich za granicą. Zmiana była ...
-
Z okazji Roku Szymborskiej Forum Polskich Szkół w Holandii zaprasza na dwa spotkania z Michałem Rusinkiem. Michał Rusinek jest prezesem fund...
-
Od Pani Iwonki: W zeszłą sobotę (31.08) były zajęcia integracyjne by poznać siebie na wzajem. Poznaliśmy też Zająca Tupa, który będzie nam w...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz