Ortografia towarzyszy naszym uczniom już od najmłodszych szkolnych grup. Uczniowie grup 3 i 4 ucząc się polskich liter, nowych słów dowiadują się również o istnieniu różnic między Ż i RZ, U i Ó, CH i H, Si i Ś... Na pierwszym etapie ortografia jest dostosowana do wiedzy dzieci, uczenie zasad jest bezzasadne dopóki uczniowie nie mają wystarczającej wiedzy z zakresu gramatyki.
Obecni uczniowie grupy 5/6 w większości spędzili w naszej szkole kilka lat. Z ortografią radzą sobie całkiem nieźle, na zajęciach z panią Beatą korzystali z metody Ortofrajda. Teraz przyszedł czas na uporządkowanie całej wiedzy ortograficznej, podsumowanie materiału i zasad. Podręcznikiem i ćwiczeniami grupy są Skarbczyki ortograficzne, bardzo lubiane przez dzieci.
Ortografią zaś bawimy się wykorzystując różne metody i techniki tak aby ortografię zobaczyć, usłyszeć, poczuć, zrozumieć, zaśpiewać, wyliczyć. Bez konieczności wkuwania trudnych słówek oswajamy polską ortografię.
Agnieszka Lonska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz